Haal meer klanten uit uw website De inhoud van uw website: significante tekstlinks

De inhoud van uw website: Gebruik significante tekstlinks

 

In principe kan van ieder element op een webpagina een link gemaakt worden: knoppen, afbeeldingen of onderdelen daarvan, video’s, hele stukken tekst,…
Toch is het beter om beknopte, duidelijke tekstlinks te gebruiken. Uw bezoekers appreciëren dat, maar ook de zoekmachines.

 

Rangschikking van slecht naar goed:

 

  • Meer info / Lees meer / Klik hier – nietszeggend
  • Klik hier voor meer info – is al een call-to-action, maar zegt verder niet veel
  • (Klik hier voor) meer informatie over doe-het-zelfsauna’s – bevat een duidelijk keyword en leidt naar een webpagina die daar informatie over biedt

 

Waarom liever tekstlinks?

 

Voor menselijke bezoekers:

Het schept duidelijkheid en voor een aantal mensen zijn tekstlinks de enige die bruikbaar zijn. Browsers voor blinden en slechtzienden lezen de inhoud van een webpagina voor, ook de links. Dat werkt alleen maar als:

1) het tekstlinks zijn, en 2) als die relevant zijn. Een lijstje met een stuk of tien keer ‘Lees meer’ is helemaal geen hulp.

 

Voor zoekmachines:

De robots die zoekmachines uitsturen om websites te beoordelen, registreren de links en volgen die. Als er een duidelijk verband bestaat tussen de link en de inhoud van de pagina waar die naar verwijst – bijvoorbeeld een keyword in de link dat ook aan bod komt in de webpagina – krijgt de webpagina waarop de link staat een hogere waardering.

 

Volgende blogpost: de inhoud van uw website: calls-to-action

Laat een bericht achter